FANDOM

Σε αυτήν την σελίδα μπορείτε να δείτε πως συντάσσεται ορθά ένα άρθρο στο Wiki του Ελληνικού Ikariam. Αυτό περιλαμβάνει περιπτώσεις όπως δημιουργία και επεξεργασία σελίδων του Wiki.

Μπορεί στην αρχή να φαίνεται δύσκολος ο χειρισμός του προγράμματος επεξεργασίας κειμένου του Wiki, αλλά με την χρήση γίνεται πιο εύκολος λόγω εξοικείωσης. Υπάρχουν πολλά άρθρα στην σελίδα βοήθειας που εξηγούν τις διάφορες δυνατότητες της Wiki. Επίσης μπορείτε να επικοινωνήσετε και με την Ομάδα Wiki μέσω του IRC στο κανάλι ##dx4 αν έχετε κάποια συγκεκριμένη απορία για κάποια λειτουργία της Wiki.

Βασικά Χαρακτηριστικά

Τα Βασικά Χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάθε σελίδα στο Wiki του Ελληνικού Ikariam είναι τα εξής:

  • Χρησιμοποίηση Ελληνικών όπου αυτό είναι εφικτό. Αυτό είναι το Ελληνικό Wiki του Ikariam και γράφουμε στα Ελληνικά. Αυτό περιλαμβάνει χρησιμοποίηση Ελληνικών και στα στοιχεία του παιχνιδιού όπως κτήρια, μονάδες στρατού κτλ. Σε τέτοιες περιπτώσεις επίσης δεν χρησιμοποιούμε την ακριβή μετάφραση, αλλά το όνομα που έχει δοθεί από το παιχνίδι. Αγγλικά χρησιμοποιούμε μόνο σε ειδικές λέξεις, όπως : Ikariam, link. Τα greeklish δεν επιτρέπονται πουθενά.
  • Εξακρίβωση της εγκυρότητας και αξιοπιστίας των στοιχείων. Κάθε πληροφορία που γράφουμε στις σελίδες της Wiki πρέπει να είναι ελεγμένες. Αυτό σημαίνει ότι δεν προσθέτουμε στοιχεία που βρήκαμε τυχαία σε κάποιο site ή που ακούσαμε από κάποιον φίλο μας. Κάθε πληροφορία που γράφουμε πρέπει να έχουμε ελέγξει προσωπικά ότι ισχύουν και είναι ακριβής.
  • Καλή χρήση των επικεφαλίδων. Οι επικεφαλίδες (Headings) χωρίζονται σε βαθμούς. Υπάρχουν οι κύριες επικεφαλίδες και οι επικεφαλίδες. Χρησιμοποιούμε κάθε βαθμό σωστά ώστε η σελίδα να χωριστεί σε κατάλληλα μέρη.
  • Χρήση σωστής κατηγορίας. Κάθε σελίδα ανήκει σε μια ή περισσότερες κατηγορίες. Αυτό καθορίζεται από το που ανήκει η σελίδα σύμφωνα με το Wiki Navigation (το menu). Αν δεν είμαστε σίγουροι σε πια κατηγορία ανήκει, αφήνουμε την Ομάδα Wiki να ορίσει αυτή την κατηγορία που πρέπει να μπει.
  • Καλή ορθογραφία και σύνταξη. Ελέγχουμε πάντα αυτά που γράφουμε ως προς την ορθογραφία και την σύνταξη και χρησιμοποιούμε καλές εκφράσεις. Δεν κάνουμε διαγωνισμό έκθεσης αλλά πρέπει να προσέχουμε αυτά που γράφουμε.
  • Χρήσιμο και εντός του θέματος. Δεν πρέπει να περιλαμβάνουμε στοιχεία τα οποία δεν ενδιαφέρουν κανένα όπως και στοιχεία που υπάρχουν σε άλλη σελίδα στο Wiki. Για πληροφορίες που μπορεί κάποιος να βρει σε άλλη σελίδα στο Wiki του Ελληνικού Ikariam χρησιμοποιούμε εσωτερικό link.

Δευτερεύοντα Χαρακτηριστικά

Αυτά που γράφουμε δεν πρέπει απλά να είναι χρήσιμες πληροφορίες. Καλό είναι να έχουν μια ωραία μορφή και να μην καταλήγει ο χρήστης με πονοκέφαλο κάθε φορά που διαβάζει κάτι. Για να το πετύχουμε αυτό ακολουθούμε τις εξής οδηγίες:

  • Χρησιμοποίηση Source και όχι Visual. Το Visual ενώ είναι φιλικό προς τον χρήστη και φαίνεται πιο εύκολο στον χειρισμό πολλές φορές χαλάει το layout της σελίδας. Για να είμαστε σίγουροι πως αυτό που γράφουμε έχει την σωστή μορφή χρησιμοποιούμε το Source. Για παράδειγμα είναι αδύνατο να βάλουμε Templates στην σελίδα χωρίς την χρησιμοποίηση του Source.
  • Χρήση προεπιλεγμένης γραμματοσειράς. Το Wiki από μόνο του έχει καθορίσει το μέγεθος και στυλ των γραμμάτων που χρειάζεται για κάθε τομέα της σελίδας όπως των τίτλων, των επικεφαλίδων κλπ. Χρησιμοποιούμε άλλο στυλ σε εξαιρετικές περιπτώσεις που χρειάζεται να δείξουμε κάτι συγκεκριμένο.
  • Όχι πολλά Bold/Italics. Κύριες λέξεις που θέλουμε να τονίσουμε όπως Ομάδα Wiki έχουν κεφαλαίο το πρώτο γράμμα. Αυτό γίνεται για να υπάρχει έμφαση στην λέξη χωρίς την χρήση Bold ή Italics το οποίο κουράζει στο μάτι. Bold/Italics χρησιμοποιούμε σπάνια και εκεί που χρειάζεται απαραίτητα.
  • Όχι το ίδιο link παντού. Για παράδειγμα αν γράφουμε κάτι για την Ομάδα Wiki, εσωτερικό link που θα οδηγεί στην σελίδα Wiki που περιέχει πληροφορίες για την Ομάδα Wiki θα βάλουμε μόνο στην πρώτη εμφάνιση της στο κείμενο και όχι σε όλες τις φορές που αναφερόμαστε σε αυτήν. Τα πολλά links κουράζουν και μπερδεύουν τον αναγνώστη αντί να τον βοηθήσουν να γράψει αυτό που θέλει.
  • Όχι πολλά χρώματα. Η σελίδα Wiki δεν πρέπει να θυμίζει ουράνιο τόξο. Η σελίδα Wiki είναι σελίδα που περιέχει πληροφορίες και δεν είναι έργο τέχνης. Ενώ είναι ωραία να την κοιτάς το μάτι κουράζεται όταν προσπαθεί να διαβάσει μια σελίδα που έχει πολλά χρώματα.
  • Προεπισκόπηση πριν την δημοσίευση. Δεξιά υπάρχουν 2 κουμπιά που μας επιτρέπουν να δούμε πως θα φαίνεται η σελίδα μας. Αυτό το χρησιμοποιούμε πριν δημοσιεύουμε την σελίδα για να είμαστε σίγουροι ότι η σελίδα έχει την μορφή που θέλουμε. Μπορούμε φυσικά να διορθώσουμε κάτι και αφού δημοσιεύσουμε την σελίδα αλλά είναι πιο καλό να υπάρχουν λίγες και σημαντικές διορθώσεις (edits). Για μικρές διορθώσεις υπάρχει η επιλογή "minor edit" την οποία επιλέγουμε αν είναι να κάνουμε μια μικρή διόρθωση και όχι να προσθέσουμε/αφαιρέσουμε πληροφορίες της σελίδας.

Also on FANDOM

Random Wiki